טכנולוגיית VRF – עולם חדש של מיזוג אוויר

כל מי שאי פעם השתמש במזגן, כלומר כולנו, יודע שאחד הדברים שיכולים להיות הכי מעצבנים במיזוג אוויר הוא העובדה שהטמפרטורה משתנה ללא הרף או שהחדר נהיה חם מדי ואז קר מדי ואז חוזר חלילה.

מלבד העובדה שהדבר גורם לכך שכל שימוש במיזוג אוויר גורר ויכוחים אינסופיים עם מי שנמצא או נמצאת בחדר ותחושה לא נעימה הדבר גם גורם לכך שמיזוג האוויר מבזבז המון חשמל ללא צורך, דבר המשפיע בסופו של דבר גם על הכיס שלנו. 

בשנים האחרונות חדר לחיינו פתרון חדש, נוח ומתוחכם שמתאים את העולם של מיזוג אוויר ישירות למאה ה-21 ומאפשר ליצור טמפרטורה נעימה ונוחה בבית לאורך כל שעות היום וכן לחסוך בחשמל. חידוש זה נקרא מערכת VRF. מערכת VRF היא בעצם טכנולוגיה של מיזוג אוויר המתבססת על העקרון של תפוקה משתנה במהלך הקירור. בשורה התחתונה מדובר בטכנולוגיה חדשנית וחסכונית היודעת לשנות את עוצמת המיזוג באופן עצמאי בהתאם לנפח שמזוהה מתוך הדרישות של הבית, קרי לפי כמות האנשים בו, שעות היום ועוד משתנים אשר הופעים VRF בעצם לטכנולוגיית המיזוג של העולם החדש.

בעצם, גולת הכותרת של מערכת VRF היא שמירה על טמפרטורה קבועה לאורך כל זמן הפעולה של המערכת מיזוג אוויר, ללא כל סטייה כמעט, בכל חלל שתרצו. המערכת החכמה הזו משנה עצמה באופן אוטומטי בהתאם לעומס החום שבחדר מה שמבטיח לכם טמפרטורה נעימה, בדיוק כמו שאתם אוהבים ובוחרים באופן רציף. לא תשמעו תלונות על קפיצה בטמפרטורה: קר מדי…חם מדי…נעים תהיה המילה הרלוונטית לשימוש בטכנולוגיית VRF.

מנועי מזגן
מצאו מקום אידיאלי למדחסים

יתרה מכך, ולא פחות חשוב הוא החסכון בחשמל. ידוע לכל שמיזוג אוויר הוא אחד המכשירים היותר בזבזניים בחשמל שיש בכל בית. בכל שנה ויחד עם ההתחממות הגלובלית והעובדה שאנחנו גם ככה חיים במדינה חמה, שומעים חדשות לבקרים, בעיקר בחודשי הקיץ על שבירת השיאים לביקוש בחשמל, דבר אשר גם משליך על חשבון החשמל שכל אחד מאיתנו מרגיש בכיס בסוף החודש. עם VRF מיזוג אוויר כבר לא הופך לנטל על הכיס ובעצם מערכת VRF משנה לחלוטין את כללי המשחק בתחום.

נכון, מערכת VRF היא יקרה יותר להתקנה ביחס למערכות מיזוג אוויר אחרות. אך יחד עם זאת, VRF מאפשרת לכם עלויות נמוכות יותר של אחזקה שוטפת וגם של צריכת חשמל מופחתת בהשוואה למזגנים רגילים. כך, לא רק שלאורך זמן המשוואה הזו מתאזנת אלא שאפילו יוצא שמערכת VRF היא זולה יותר בהשוואה לאופציות מיזוג אוויר אחרות.

הדבר מתאפשר בזכות טכנולוגיית האינוורטר שעומדת בבסיסה של טכנולוגיית ה -VRF. טכנולוגיה זו מאפשרת למערכת מיזוג אוויר מתקדמת זו לשמור על רמת קירור אחירה וכך היא נחשבת לחסכונית ומשתלמת במיוחד. זאת משום שפעולתה של מערכת מיזוג אוויר המבוססת על טכנולוגיית VRF מאפשרת לצרוך אנרגיה באופן מדויק שכן היא מספקת את התפוקה על פי דרישה שהמערכת מזהה באופן אוטומטי. על ידי כך, מערכת מיזוג אוויר המתבססת על VRF מאפשרת להקטין את צריכת החשמל בכ-50%, מה שמסייע גם לכם לחסוך כסף בחשבון החודשי וגם תורם לאיכות הסביבה. 

לסיכום, מיזוג אוויר בטכנולוגיית VRF היא לא לחינם טכנולוגיית מיזוג האוויר של הדור החדש. כמו מכשירים אלקטרוניים רבים אחרים שהחלו להיווצר במהלך המאה ה-21, גם טכנולוגיה זו מיועדת הן להקל עלינו כצרכנים אך זאת מבלי לשכוח מטרות לא פחות חשובות כמו דאגה לסביבה ושמירה על בטחון אנרגטי. לא מפתיע שזו הבחירה של רבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *